Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën


Magic aanbiedingen
 

Rivals of Ixalan in Modern

Rivals of Ixalan in Modern
Rivals of Ixalan in Modern
Toegevoegd op 10-01-2018 om 15:44 door MagnusMagicus (online)
Rivals of Ixalan in Modern
Geschreven door Eclavyrr


Met de nieuwe expansie op het Ixalan Empire in het vooruitzicht wordt er door de Modern community altijd nauwlettend gekeken naar potentiële juweeltjes voor dit formaat.


Veelal zien we echter dat er meestal maar een kaart of twee overgaat vanuit een nieuwe Standard set naar de zogenaamde Eternal formats. In onderstaande artikel wandel ik door de set heen en kijk ik naar de diverse kaarten die mogelijk kans zien om een plekje aan tafel bij de "Modern Family" te winnen.

Bij het doornemen van de kaarten heb ik een selectie gemaakt niet alleen van kaarten die potentie hebben, maar ook van kaarten die er op het eerste oog uitzien als Modern materiaal, maar bij een nadere blik echter af blijken te vallen. Ook heb ik bij het beoordelen van een kaart gekeken naar:

- Wat wil de kaart?
- Is er al een dergelijk effect, en waarom is deze beter?
- Brengt het misschien iets nieuws?
- Hoe sterk is de kaart in de huidige meta?

Goed, genoeg gezeverd, op naar de kaarten!


White Mana White Mana - Wit - White Mana White Mana

Blazing Hope

Een 1 mana exile removal op instant speed. Dat doet ons denken aan kaarten zoals Path to Exile of Swords to Plowshares. Twee krachtige removals die niet weg te denken zijn uit hun respectievelijke formats. Deze is dat wel. De voorwaarde dat je alleen ene creature met power groter dan je leven kunt exilen is sowieso als erg matig, en over het algemeen zul je zodra je er een target voor hebt al zo ver achterliggen dat het exilen van dat ene creature je ook niet meer gaat redden. Men zou kunnen denken om deze te combineren in Death's Shadow-achtige deckjes, maar zeg zelf... die hebben betere opties.

Eindoordeel: Te gimmicky en beperkt om play te gaan zien.


Famished Paladin

Honger naar leven heeft deze vampier, en gevoed zal hij worden. Alhoewel het geen generieke staple is, verwacht ik wel dat deze iets van play kan gaan zien in Soul Sisters decks, die genoeg relevantie lifegain hebben om deze te gebruiken. Ook is er de combo met Resplendent Mentor, waar potentieel vieze dingetjes mee uit te halen zijn.

Eindoordeel: Dit is een kaart die potentie heeft, maar tijd zal uitwijzen hoe sterk die potentie is.


Slaughter the Strong

En weer een witte boardwipe die creatief probeert te doen. Maar weet je, zo slecht is deze kaart nog niet, aangezien het de tegenstander dwingt de beestjes op te offeren en zo van bijvoorbeeld indestructible kaarten zoals Eldrazi titans af kan komen. Ik denk wel dat dit een sideboard-kaartje is. In de meeste gevallen zullen control spelers liever gebruik blijven maken van Supreme Verdict of good old Day of Judgment.

Eindoordeel: Potentie, maar dit zit voornamelijk in het zijn van sideboard materiaal tegen bepaalde matchups



Blue Mana Blue Mana - Blauw - Blue Mana Blue Mana

Admiral's Order

Drie mana counterspells zijn een zeldzaamheid in Modern. De reden dat ik deze eruit pik is voor één specifiek deck, namelijk Infect. Infect is een all-in, high hisk, high reward deck en speelt kaarten zoals Spell Pierce en Dispel om bepaalde threats te counteren. De reden dat deze kaart noemenswaardig is, is dat het een harde counter is die alles raakt (beide voorgaande spells hebben wat beperkingen). Ik denk niet dat het effect sterk genoeg is om deze te spelen boven Dispel/Spell Pierce, maar ik denk dat deze wel wat geprobeerd gaat worden om de countersuite van Infect in balans te brengen. De drie mana optie is niet echt relevant, maar ik denk wel dat deze kaart wat onderschat word.

Eindoordeel: Zal stevig getest moeten worden, maar heeft kansen in de Modern omgeving voor de juiste decks.


Flood of Recollection

Qua functionaliteit doet deze kaart heel erg denken aan Snapcaster Mage, maar dan zonder body op sorcery speed. De reden waarom Snappie zo goed is, is juist vanwege de instant speed en de body. En dat is ook de reden dat deze kaart te weinig bied voor Modern. Alhoewel er vast wel een paar man zijn die met een spellslinger deck zoals Pyromancer Ascension deze gaan proberen, denk ik niet dat deze kaart uiteindelijk een plek zal vinden binnen Modern.

Eindoordeel: Tenzij je hard op zoekt bent naar een vijfde Snappie effect voor 2 mana, zie ik weinig potentie voor deze kaart buiten wat combo shenanigans.


Warkite Marauder

Een 2/1 vlieger voor 2 mana die effectief utility creatures en blockers uitschakelt zodra deze aanvalt. Kijk, dit is een kaart waar je wat mee kan. Voor zowel Blue Zoo als andere U-based tempo decks (Jeskai?) is dit een prima vliegertje. Ik zou het in elk geval raar vinden als deze helemaal geen aandacht gaat krijgen.

Eindoordeel: Prima kaart voor tempo decks, en een van de betere Modern mogelijkheden die uit deze set is komen rollen.



Black Mana Black Mana - Zwart - Black Mana Black Mana

Mastermind's Acquisition

Ik denk niet dat deze kaart erg voor de hand liggend is. Waar ik aan dacht toen ik deze zag zijn de Wish-kaarten uit Judgment zoals bijvoorbeeld Death Wish. Ik denk dat voor bepaalde decks (midrange attrition decks, combo) dit een goede 1-off is om een kaart uit het sideboard te grijpen als je deze nodig hebt. Erg interessante kaart.

Eindoordeel: Semi reprint van Death Wish die interessante opties kan bieden in langere games. Eentje om in het oog te houden.


Ravenous Chupacabra

Waarom kost deze nu niet 3 mana, dan was het een auto include in elk CoCo deck wat er gespeelt wordt. Alhoewel dit een Nekrataal-achtige removal is die in elk geval wel Death's Shadow raakt, houd zijn vier mana cost hem vrees ik uit Modern.

Eindoordeel: Prima kaartje, waarschijnlijk net iets te duur voor Modern



Red Mana Red Mana - Rood - Red Mana Red Mana

Blood Sun

Dat ik deze zou gaan benoemen was wel te verwachten. Toch is deze een stuk minder sterk dan Blood Moon. Die laatstgenoemde zorgt er voor dat in principe alle non basic landjes Red Mana produceren. Deze zegt dat landen gerust hun mana mogen maken, maar verder niets. Dat is prima tegen kaarten zoals Eye of Ugin, alle Fetchlands en utility landjes zoals Horizon Canopy, maar het raakt de manabase van je tegenstander niet heel erg zwaar aangezien zijn landen wel nog de juiste kleur mana maken. Daarentegen is het wel ontzettend goed tegen de vele fetch en utility lands omdat hij die ook echt stil legt.

Eindoordeel: Deze gaat wel gespeeld worden, niet als vervanging van, maar in tandem met Blood Moon. Beide vullen elkaars zwakke plekken aan en geven de Bloodmoon decks een extra edge om tegenstanders tegen te houden.


Dire Fleet Daredevil

Ik zou hier een stomme Daredevil grap moeten maken, maar daar zie ik het nut niet van in. Dit is een prima agressieve rode kaart, die je de optie bied om je tegenstanders removal onder zijn neus weg te trekken. In Burn of Zoo is dit een geweldige optie om kaarten zoals een Path to Exile, Lightning Bolt of Fatal Push uit je tegenstanders yard te trekken. Solide kaart.

Eindoordeel: Een van de weinige kaarten uit de set waarvan ik zeker weet dat deze veel play gaat zien. Wat een beest.



Green Mana Green Mana - Groen - Green Mana Green Mana
Note: omdat ik niet weet of Blue ManaGreen Mana Fish een ding gaat worden in Modern laat ik de Merfolk in groen even buiten beschouwing. Kaarten zoals Deeproot Elite en Giltgrove Stalker zijn prima toevoegingen voor dit deck.


Enter the Unknown

Moeilijk in te schatten kaartje. Ik verwacht dat mensen deze gaan proberen in Infect en mogelijk Gx Zoo. Een non-land boost je creature en laat je de top van je deck tunen en een land boost je manabase en kan eventueel een landje worden in de vorm van een Inkmoth Nexus of fetch naar Dryad Arbor. Ook is het een extra één of twee kaarten voor Become Immense om in te delven.

Eindoordeel: Erg nauw kaartje dat eerst getest zal moeten worden, heeft potentie, maar in welke vorm is nog niet geheel duidelijk.



Multicolor Multicolor - Multicolor - Multicolor Multicolor

Journey to Eternity

Het effect op deze kaart is erg sterk. Helaas is er erg veel instant speed removal in Modern wat het spelen van enchantments op creatures gevaarlijk maakt. Toch denk ik dat deze kaart getest gaat worden, en ik verwacht dat deze of een nieuw deck oproept.

Eindoordeel: Goede kaart met een enorm sterk effect op de keerzijde, maar een enorm risico om te spelen. Huge risk, huge reward. De tijd zal het laten zien.

Kumena, Tyrant of Orazca
Merfolk Mistbinder

Nu had ik gezegd dat ik me niet zou wagen aan de Blue ManaGreen Mana Merfolk decks, maar dit zijn de twee kaarten uit de set die dit deck tot een contender kunnen maken in het Modern landschap. Een uncommon 2/2 lord en een legend die zichzelf onblockbaar kan maken kunnen een game maken of breken.

Eindoordeel: Mocht Blue ManaGreen Mana Fish iets worden in Modern, dan heeft het veel te danken aan deze twee kaarten.

Path of Mettle

De enige reden dat ik deze kaart noem is Jeskai. Een Jeskai tempo deck kan veel profijt hebben van deze kaart, zowel de enchantment als de landzijde. Of dit effect werkelijk sterk genoeg is voor dit deck valt te bezien, maar dit is zo'n kaartje wat je in je achterhoofd moet houden.

Eindoordeel: Kan veel potentie hebben in Jeskai tempo, maar of dit is wat ze zoeken?


Colorless Colorless - Kleurloos - Colorless Colorless

Silent Gravestone

Ik kan me voorstellen dat mensen hebben gedacht dat dit een opvolger is van Grafdigger's Cage. Echter beide kaarten doen iets compleet anders. De Cage voorkomt dat kaarten vanuit de library of graveyard gecast of in het spel kunnen komen. Dit ding zorgt ervoor dat ze niet getarget kunnen worden en stopt bijvoorbeeld geen Living End, maar wel een Snapcaster Mage. Maar als je die graveyard wilt verwijderen dan is vier mana wat erg veel als je hetzelfde effect EN de carddraw ook hebt zitten op een 1 mana Relic of Progenitus.

Eindoordeel: Mooi geprobeerd, maar deze kaart is te duur voor wat ie wilt doen en stopt geen relevante kaarten zoals Living End, Gravecrawler of undying beestjes.


Land Land - Land - Land Land
Helaas zitten er geen relevante land drops in Rivals die impact gaan hebben op de modern omgeving. Nee, ook geen Island. Die zat in de eerste set, dus helaas.


En met die (soort van) droge opmerking eindigt mijn review van de impact van Rivals of Ixalan op Modern.

Wat zijn jouw meningen over Rivals en Modern?

Vind je dat ik de plank op sommige kaarten compleet mis sla, of zijn er kaarten waarvan je zegt: "Hey, die zie ik ook nog wel gespeeld worden!"

Mocht je nog vragen, opmerkingen, slechte grappen of suggesties hebben: reageer!

Reacties op Rivals of Ixalan in Modern

Offline Eclavyrr Eclavyrr heeft loyalty level 20 15-01-2018 om 08:27
Quote reactieReport reactie
Hey AndelionK,

ik vond Admiral's Order ook een erg lastige kaart om te beoordelen. Zoals ik al zei ligt deze een beetje op één lijn met Spell Pierce en consorten, maar voor Infect kan het inderdaad een nuttige kaart zijn. Zoals eerder gezegd en gesproken, de tijd zal het leren.
Qua merfolk ben ik het wel met je eens. Legacy Merfolk zal waarschijnlijk altijd wel monoblauw blijven, maar Modern heeft een betere set in Tropical. Kumena vond ik zelf wel een goede kaart vanwege de mana to P/T rating en het feit dat hij best veel removal ontwijkt. Van alle abilities zal alleen het zichzelf onblokbaar maken heel relevant zijn, aangezien je daarmee een stalemate kunt doorbreken. Denk wel dat ie slechts 1 of 2 keer in een deck gaat zitten.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Eclavyrr op 15-01-2018 om 08:28
Offline AndelionK AndelionK heeft loyalty level 11 12-01-2018 om 16:28
Quote reactieReport reactie
Bedankt voor je artikel!

Ik weet niet of ik het eens ben met al je conclusies, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens dat dit een ontzettend goede set is. Hier even een kort weerwoord:

Admiral's Order: Ik snap wat je bedoelt met dat deze kaart een removal spell op de swing kan tegenhouden, maar ik denk dat de meeste mensen met wat ervaring weten dat je creatures in het infect deck wilt slopen in je eigen beurt. Anders loop je namelijk het risico om Vines of Vastwood tegen te komen en alleen maar meer gesloopt te worden. Dit houdt dus in dat voor de infect speler de raid trigger eigenlijk alleen maar relevant is tegen mensen die al niet goed weten wat ze moeten doen tegen het deck. Zelfs als deze counterspell iemand een enkele keer bamboezelt, zal iemand snel leren dat je dan maar creatures moet gaan removen op het moment voordat er naar combat wordt gegaan. Al in al weet ik dus niet zeker of deze kaart goed genoeg is voor infect, maar de tijd zal het leren.

De Merfolk: [url src=https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/articles/command-tower-blog-road-to-lyon-storms-ungiven/9390]Zoals ik in mijn laatste blog al zei[/url], ben ik er 100% van overtuigd dat Tropical Merfolk de beste weg is voor Modern Merfolk. Of Kumena, Tyrant of Orazca daar een plaats in heeft durf ik nog niet te zeggen. Hij ontwijkt in ieder geval Lightning Bolt en Fatal Push als je tegenstander Revolt niet weet te triggeren, en dat is best wel handig. Anderzijds zijn de abilities niet héél goed, buiten de carddraw ability dan. Het is dan natuurlijk mogelijk dat je Mutavaults achterhoud, er creatures van maakt in de endstep van je tegenstander en op die manier even wat cardadvantage voor jezelf kan krijgen.

Al in al is het natuurlijk een kwestie van tijd. Gaaf artikel, in ieder geval!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door AndelionK op 12-01-2018 om 16:29
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 12-01-2018 om 12:43
Quote reactieReport reactie
Heel cool artikel. Heb zelf de ballen verstand van Modern, maar wat goed is in het ene Eternal format is vaak ook goed in commander. :-)

Journey to Eternity lijkt me inderdaad geweldig en wat van Hadana's Climb, als je toch gaat vissen?
Offline AndelionK AndelionK heeft loyalty level 11 12-01-2018 om 11:49
Quote reactieReport reactie
Bedankt voor je artikel!

Ik weet niet of ik het eens ben met al je conclusies, maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens dat dit een ontzettend goede set is.
Offline goeth78 goeth78 heeft loyalty level 11 11-01-2018 om 10:40
Quote reactieReport reactie
Ik zag gisteren de combinatie van Journey to Eternity met Sakura-Tribe Elder benoemd worden.

Turn 1 Thoughtseize / Inquisition, Turn 2 de Tribe Elder en dan Turn 3 Journey to Eternity voor een Triple Ramp. Zeker dat die play risico's met zich meebrengt in de vorm van Removal, maar de upside is enorm. Zeker iets om te overwegen in een Death Cloud-achtig deck (hoewel dat momenteel maar zeer beperkt gespeeld wordt natuurlijk).
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren
 
0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal