Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën

Magic aanbiedingen

Build Your Card #89

eerste pagina  vorige pagina  1  2   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Offline bartist bartist heeft loyalty level 16 29-11-2017 om 15:40
Quote reactieReport reactie
Het programma wat ik gebruik heet Magic Set Editor. Ik gebruik het voor m'n eigen set en voor het maken van kaarten voor ByC :)
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 13 29-11-2017 om 17:11
Sorin's Barrier 4 ManaWhite ManaWhite Mana

Enchantment Foil Mythic

Sorin's Barrier costs 1 Mana less to cast for each of the following that is true:
-You control a Sorin planeswalker.
-You control a legendary creature.
-You control a legendary artifact.

Non-Sorin planeswalker spells and Eldrazi spells can't be cast.

---

Zo. Volledig canon planeswalker haat :e
Offline MarcelN MarcelN heeft loyalty level 20 29-11-2017 om 18:16
[quote forum=135685]
Quote:
MarcelN 27-11-2017 om 21:32
Plaatje

Ik neem aan dat je 1 Mana bedoeld? Anders verlaagt de manacost niet.

Ehmm.. ja inderdaad! Goed punt!
Offline MalcolmS MalcolmS heeft loyalty level 3 30-11-2017 om 17:00

Warning: getimagesize(https://www.mupload.nl/img/aord8nwogbzz6.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: Invalid argument in D:appdataIISvhostsbazaarofmagic.nlhttpdocsincludesfunctionsforum.php on line 222
Offline carlovdm carlovdm heeft loyalty level 10 03-12-2017 om 23:20
Glare of Bolas2 ManaBlue ManaBlack ManaRed ManaArchenemy: Nicol Bolas Rare
Enchantment

Creatures can't attack unless a creature attacks a planeswalker.

"Remember; you do not tolerate intruders."
- Nicolas Bolas

Gewijzigd Laatst gewijzigd door carlovdm op 03-12-2017 om 23:21
Offline Airclever Airclever heeft loyalty level 5 03-12-2017 om 23:34
Nog 48 uur te gaan! Ik raad mensen aan om nog snel mee te doen en de kaarten bij te schaven.

Ik kan je alvast verklappen dat ik erg let of flavour en syntax. Dat betekent dat je pluspunten krijgt als de tekst duidelijk en conform de MtG standaard is. Tevens ben ik zwaar Vorthos, dus als je dat goed krijgt dan ben je ook dichter bij de overwinning ;)
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 2 05-12-2017 om 17:49
Ow nee, het plaatje van mijn kaart is verdwenen. ;(

Mijn post wel aangepast nu, maar is toch een stuk minder tof zo.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door StickyGator op 05-12-2017 om 18:04
Offline Magicfreak Magicfreak heeft loyalty level 5 05-12-2017 om 21:18
Dat komt omdat je nog geen loyality level 8 of hoger bent.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Magicfreak op 05-12-2017 om 21:18
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 2 05-12-2017 om 22:00
[quote forum=135911]
Dat komt omdat je nog geen loyality level 8 of hoger bent.

Wel een beetje vreemd dat dit dan pas na een paar dagen was dan. Maar ja, maakt ook niet zo veel meer uit.
Offline Airclever Airclever heeft loyalty level 5 06-12-2017 om 11:47
Davy – Reap What You Sow

Een Spell Blast met extreem harde upside… De “As though it were on the battlefield” is mij niet enorm duidelijk, maar ben je er van bewust dat als je een Planeswalker countert je zijn ultimate er voor krijgt? Dat is Wel enorm extreem als je het mij vraagt. Om toch even op de laatste zin terug te komen; de regel is overbodig. Je kan al naar een kaart z’n abilities refereren en activeren omdat je de target vast hebt.

Eclavyrr – Spark Dismissal

Vier White?? Dat is extreem. Het is dan ook een aangepaste Humility die ook Planeswalkers uitzet, maar dat zou ik nooit doen met zo’n extreem limiet van WWWW. Qua flavour is de kaart erg tof echter. Het maakt iedereen hetzelfde, niet meer bijzonder. Ik zou het niet vreemd vinden als Humility nu op deze manier uitgebracht zou worden na een paar tweaks.

MagicFreak – Liliana’s Control

Ik ben altijd sceptisch over kaarten die duurder worden en ik snap de flavour niet helemaal. Om zombies te maken van Planeswalkers moeten ze eerst dood. Het zijn levende mensen. Kon Liliana daadwerkelijk mensen overnemen (iets wat ik meer verbind met Ashiok of Jace), veranderen zie terug nadat deze ophoud. Het zijn zombies, de levende dood.
Het effect zelf is verder prima. Het maakt Planeswalkers interessante cannon fodder. Je bent alleen vergeten aan te geven dat het 2/2 zombie creatures zijn :p.

AncientOne – Pact of the Gatewatch

Hah! Een steek naar hoe de Gatewatch te vol zit met hoofdrolspelers. De kaart is verder wel enorm nauw en mist een beetje de Gatewatch zelf. Als het de pact van hen is, hoe gaan we dat zien buiten de art van de kaart? Dit is waar de flavourtekst de mist in gaat. Het gaat te hard in op de grap, in plaats van het ankeren in een realistische kaart.

Kolonelnick – Azellia, Spark Captor

Dit noem ik een haat kaart. Het pakt niet alleen Planeswalkers, maar is duidelijk in zijn design. Misschien dat vijf mana te duur is om de taak goed te voldoen, maar de balans is verder wel op zijn plaats. Het is ook wel typisch Azorius om op deze manier met Planeswalkers om te gaan, dus daar win je ook zeker punten op.

MagnusMagicus – Spark Supression

De kaart is prima, maar wat kost ie?? Op nul mana zonder iets als Suspend om het uit zichzelf in het spel te krijgen maakt hem praktisch onspeelbaar. Ik kan ook moeilijk gaan gokken op welke cost en kleuren je het wilt hebben, dus ik kan eigenlijk niet goed oordelen wat ik hier van moet vinden.

Jsterck1 – Bumbling Assistant

Enorm jammer dat de kaart een naam heeft als een creature, maar een aura is. Dat soort dingen wekken verwarring op. Ik zou kijken naar een naam als “Incoherent Babbling” of iets soortgelijks voor hetzelfde effect.
Verder is de kaart nogal zwak en nauw, zeker voor iets wat minimaal een rare is. Je mag echt wat sterker doen; we zijn toch geen R&D! Ik zou het misschien aanpassen om ook een creature te kunnen pesten of het een algemene enchantment maken om alle Planeswalkers te laten brabbelen over zoete taartjes.

Bartist – Limit the Impact

Dit is een goede kaart. Het brengt een interessante nieuwe invalshoek op haat en probeert zich niet te sterk te maken. Het enige wat ik toch moet aanmerken is dat het een uncommon is die naar Planeswalkers refereert en dat is toch wel een beetje taboe.

MarcelN – Feroz’s Wrath

Geen idee wat Planeswalkers hebben gedan om Feroz zo kwaad te maken, maar dit doet pijn! Zoals besproken is het eigenlijk 1 Mana en niet Colorless, dus dat zie ik even over het hoofd.
Dit is misschien wel de meest gefocuste haat kaart van alle inzendingen en doet dit in puur rode passie. Karn Liberated brengt nu 6/8 schade toe voor gebruik en een Jace, Unraveler of Secrets gooit twee schade naar je hoofd voor ‘n kaartje. Hij is duur, maar de reductie en impact maken dit dragelijk. Erg nauw, echter, en dat trekt de kaart een beetje terug.

BuidingMage – The Lost Guildpact

The flavourtext en flavour op zichzelf zijn meer verwarrend dan behulpzaam. Hij een naam als The Lost Guildpact zou je een zoektocht naar Jace verwachten, tenminste een enchantment. Waarom is dit een artifact? Het is een zwaar beschermde kaart met een zeer nauwe functie. De kost om deze overeind te houden is dan ook eigenlijk het niet waard. Sorry, ik ben geen fan.

StickyGator – Vlad, the Impaler

Oh man, vier zwart is intens. Bij dat soort mana costs verwacht ik ook snel iets belachelijks om dat recht te trekken. Zelfs Cryptic Command had één kleurloos om het niet onspeelbaar te maken.
De kaart is alleen totaal niet wat je verwacht voor zo’n verdieping in zwart. Vergelijk met Phyrexian Obliterator. Zelfde cost en een universeel monster. De kaart is verder redelijk – ik zou misschien een keyword of twee hebben gegeven – maar zeker niet iets wat BBBB waard is.

Sunitram – Sorin’s Barrier

Aaah, lore.
Enorm weinig aan op te merken. De kaart past bijna volledig in wat Sorin’s plan was voor Innistrad. Ik zou denk ik meer hebben gedaan met Innistrad zelf i.p.v. Eldrazi, gezien deze niet revelant waren in de tijd van de Helvault. Ik betwijfel ook dat het systeem dat Sorin had gebouwd zou werken tegen moedertje Emmy :p.

MalcomS – Garruk’s Curse

Man man man. De kaart is bijna fantastisch. Wat ik niet begrijp is dat het alleen voor Planeswalkers gaat die al gecast zijn. Ik vind dat niet helemaal logisch. Ook is de flavourtekst net fout: Hij is de Curse leuk gaan vinden en vervolgens Planeswalkers gaan jagen. Je tekst impliceert dat hij dit niet bewust is gaan doen, terwijl dat wel het geval is.

Carlovdm – Glare of Bolas

Dus als ik geen Planeswalker heb, mag je mij niet aanvallen en vice versa? Het idee werkt, maar de syntax maakt de kaart ongelofelijk oneerlijk. Als ik dit in mijn deck stop en 0 Planeswalkers speel, kan je mij niet meer aanvallen… Misschien niet de bedoeling?

Het is traditie om voor dat de winnaar verklaart wordt om een top 3 te noemen. Met maar liefst veertien inzendingen ga ik er een top 5 van maken:

5: MarcelN met Feroz’s Wrath

De kaart is denk ik het meest uniek tussen de inzendingen zonder daar te veel aandacht op te brengen. De invalshoek is goed, maar het mist toch een laagje finesse om verder te komen.

4: Eclavyrr met Spark Dismissal

Dit is een kaart die ik geprint kan zien worden met een beetje polijsten. Het is een beter verzonnen Humility die moderner werkt voor Planeswalkers.

3: Bartist met Limit the Impact

Ik weet niet waarom, maar de uncommon ligt mij dwars. Verder is de kaart prima en moet hij zeker in de top 3. Het laat zien dat je het thema snapt en die laag universaliteit in brengt. Kudo’s!

2: Sunitram – Sorin’s Barrier

Want lore geeft je toch echt brownie points. Pas op nadere analyse heb ik moeten beslissen dat je niet de ronde wint. Alles valt op zijn plek behalve die enkele details.

Want de inzending die in mijn optiek alles goed op zijn plek brengt is…

Hebben we de trommels al lopend? Ja? Mooi!

Het is….

1: Kolonelnick met Azellia, Spark Captor!

Hij werkt, simpeler kan ik het niet zeggen. Het brengt de Planeswalker op zijn knieën, maar in typische Azorius stijl laat ook andere helden wachten op hun beurt. Dit zou zo in een set geprint kunnen worden als de antagonist van een Ravnica set en dat levert je deze overwinning op.

Gefeliciteerd Kolonelnick en bedankt iedereen voor het meedoen met deze ronde! Misschien wat het thema iets te nauw om veel bijzonders mee te doen, maar ik heb veel goeds gezien. Laat mijn muggenziften je niet weerhouden van blijven meedoen. Dat ik gewoon een te kritieke holbewoner ben is mijn probleem :p.

Dus, aan Kolonelnick de eer om nummer 90 te organiseren, tot dan!
Offline bartist bartist heeft loyalty level 16 06-12-2017 om 14:22
Top 3, ik vind het helemaal mooi!

Het vreemde gevoel van planeswalkerhaat op uncommon is bekend, ik had hetzelfde bij de defeat-cycle van Hours of Devastation (Gideon's Defeat, Jace's Defeat enzo). Ik vond echter dat er wel wat milde planeswalker-haat mocht zijn op een lagere rarity die niet overspecifiek of underpowered is.

Airclever, bedankt voor het organiseren! Kolonelnick, Gefeliciteerd met de overwinning!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door bartist op 06-12-2017 om 14:28
Offline kolonelnick kolonelnick heeft loyalty level 17 06-12-2017 om 23:31
Hoezee, dit maakt mijn dag helemaal goed! Mijn felicitaties aan de rest van de top vijf. En natuurlijk bedankt voor het hosten airclever!
Ik heb al een ideetje voor de volgende, dus ik ga deze meteen posten :d
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 13 07-12-2017 om 14:13
Quote:
Airclever 06-12-2017 om 11:47
Sunitram – Sorin’s Barrier

Aaah, lore.
Enorm weinig aan op te merken. De kaart past bijna volledig in wat Sorin’s plan was voor Innistrad. Ik zou denk ik meer hebben gedaan met Innistrad zelf i.p.v. Eldrazi, gezien deze niet revelant waren in de tijd van de Helvault. Ik betwijfel ook dat het systeem dat Sorin had gebouwd zou werken tegen moedertje Emmy :p.

Het probleem is een beetje dat het verhaal dat ik als bron voor deze kaart heb gebruikt voor meer uitleg vatbaar is. Avacyn en de Helvault waren gemaakt om Innistrad te beschermen, maar het verhaal laat in het midden of ze alleen Innistrad tegen zichzelf beschermden of dat de bescherming verder reikte. Zoals Sorin zelf zegt: "You dedicated yourself to watch over the imprisoned Eldrazi, and it became clear to me that my plane was in dire need of its own protection, particularly in my absence. This Helvault is half of what I created to serve as such protection. It's not inconceivable that your signal from the Eye was unable to break through the magic that protects this plane." Vandaar dat ik besloten had om de Barrier ook voor Eldrazi te laten gelden.

Neemt niet weg dat ik hartstikke blij ben met een tweede plaats :) Gratz aan de rest van de top 5, zeker aan kolonelnick en op naar BYC 90! :d
Moderator offline MagnusMagicus MagnusMagicus heeft loyalty level Moderator 07-12-2017 om 23:14
Gefeliciteerd! En wat suf dat ik ben vergeten om er een mana cost aan te geven :p
Offline MarcelN MarcelN heeft loyalty level 20 08-12-2017 om 09:59
[quote forum=135927]

MarcelN – Feroz’s Wrath

Geen idee wat Planeswalkers hebben gedan om Feroz zo kwaad te maken, maar dit doet pijn! Zoals besproken is het eigenlijk 1 Mana en niet Colorless, dus dat zie ik even over het hoofd.
Dit is misschien wel de meest gefocuste haat kaart van alle inzendingen en doet dit in puur rode passie. Karn Liberated brengt nu 6/8 schade toe voor gebruik en een Jace, Unraveler of Secrets gooit twee schade naar je hoofd voor ‘n kaartje. Hij is duur, maar de reductie en impact maken dit dragelijk. Erg nauw, echter, en dat trekt de kaart een beetje terug.

Stukje lore: Feroz was de man van Serra, ten tijde van de Homelands expansion. Feroz heeft Ulgrotha voor vele jaren beschermd tegen de grimmen van planeswalkers door Feroz's Ban te creëeren, daarmee kon er geen planeswalker binnen dringen in de plane en konden wezens uit die plane niet gesummoned worden vanuit Ulgrotha naar een andere plane. Het is ook de reden geweest dat de Autumn Willow zich op Ulgrotha heeft kunnen manifesteren.

Je snapt natuurlijk dat Feroz niet zo blij is als ie ziet dat er toch planeswalkers heen en weer flitsen.. hence the burning..

Anyhow, gefeliciteerd kolonelnick en de top 4! Op naar de volgende.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door MarcelN op 08-12-2017 om 10:00
eerste pagina  vorige pagina  1  2   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren

0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal