Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën


Magic aanbiedingen
 

EDH - Commander exile

 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Offline Jsterck1 Jsterck1 heeft loyalty level 2 13-09-2017 om 09:01
Quote reactieReport reactie
Hallo iedereen,
Klein vraagje... Vond het antwoord niet meteen op het forum.
Als je een Commander target die op het veld ligt met een exile creature spell
Zoals (
Reciprocate
), gaat deze dan terug naar de command zone?

Alvast bedankt,
Sorry als de vraag reeds gesteld is.
Offline bartist bartist heeft loyalty level 15 13-09-2017 om 09:11
Quote reactieReport reactie
In de laatste paragraaf van "de Commander" van de Commander hulppagina staat dat als je commander naar exile gaat (of hand, library, of graveyard), dat je hem dan weer terug in de command zone mag stoppen. :)
Daarna kost hij wel 2 Mana meer om te casten.
Offline LordWhooT LordWhooT heeft loyalty level 10 13-09-2017 om 09:13
Quote reactieReport reactie
Zodra een commander naar de grafbak gaat of ge-exiled wordt dan kan de eigenaar van de commander bepalen of deze terug gaat naar de command zone. Haalt hij die niet terug naar de command zone dan kan dat ook daarna -niet- meer.

Gaat de commander naar de hand of deck dan gaat dit niet. (Of ik moet verkeerd zitten hier wat ik hoop!)
Offline Blasty Blasty heeft loyalty level 20 13-09-2017 om 09:16
Quote reactieReport reactie
Als de commander naar Exile, Hand, Graveyard of de Library zou gaan, mag de owner van de commander kiezen om hem naar de Command zone te plaatsen, dit is een zogenaamd replacement effect. De commander beland dan niet eerst in een van de genoemde zones.
Dies triggers zoals die van Deathreap Ritual gaat dus niet af in het geval een commander dood zou gaan, en zijn owner hem in de command zone stopt.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Blasty op 13-09-2017 om 09:21
Offline Jasper90 Jasper90 heeft loyalty level 8 13-09-2017 om 09:22
Quote reactieReport reactie
Quote:
LordWhooT 13-09-2017 om 09:13
Zodra een commander naar de grafbak gaat of ge-exiled wordt dan kan de eigenaar van de commander bepalen of deze terug gaat naar de command zone. Haalt hij die niet terug naar de command zone dan kan dat ook daarna -niet- meer.

Gaat de commander naar de hand of deck dan gaat dit niet. (Of ik moet verkeerd zitten hier wat ik hoop!)

Dit waren de oude regels, later is de regel wanneer je commander in je deck wordt verbannen je dan ook mag kiezen of je deze naar de command zone wilt doen.
Moderator offline MagnusMagicus MagnusMagicus heeft loyalty level Moderator 13-09-2017 om 09:22
Quote reactieReport reactie
Wat Blasty zegt. Als je Commander naar een zone gaat anders dan de battlefield, mag je kiezen om je Commander in plaats daarvan naar de Command Zone te laten gaan.

Het maakt niet uit hoe en waar vandaan die Commander naar een zone gaat. Je mag altijd kiezen om hem in de Command zone te leggen. Ook als hij terug naar je hand gaat of als hij op of in je deck terecht zou komen.

Dit is trouwens optioneel. Je mag hem ook gewoon naar de zone laten gaan waar hij naartoe zou gaan. Dus als je Commander doodgaat, mag je hem best in je graveyard laten liggen (als je bv. een Animate Dead op hand hebt). Je mag een Commander die naar je hand wordt gestuurd met Cyclonic Rift ook best in je hand nemen. Best handig ook, want dan hoef je de commander tax niet te betalen (want die betaal je alleen als je hem uit de command zone cast).

Kies je ervoor om je commander naar je graveyard bv. te laten gaan, en vlak daarna Hymn to Tourached iemand je Animate Dead uit je hand....dan heb je ook pech. Hij blijft dan in de graveyard liggen en je mag niet spontaan besluiten hem in de command zone te leggen. Wat wel weer kan, is bv. een Relic of Progenitus activeren door alle graveyards op te blazen. Dan gaat je Commander naar exile, dus kun je dan kiezen om hem in de command zone te leggen.

Helder zo? Zo niet: doorvragen :). En lees de Commander en Command Zone pagina's ook even door.
Offline Jsterck1 Jsterck1 heeft loyalty level 2 13-09-2017 om 14:17
Quote reactieReport reactie
Dat is dan ook weer opgehelderd, ik dacht dat hij altijd naar command zone ging, wist niet dat je hem in de graveyard mocht leggen.
Als je hij in de graveyard ligt is het mogelijks wel goedkoper om hem terug te halen...handige info. :)
Als ik hem naar mijn hand neem vanwege een effect, moet ik dan ook 2 kleurloze extra betalen om hem van mijn hand te casten?
Offline Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 13-09-2017 om 14:22
Quote reactieReport reactie
quote magnus hierboven: "Best handig ook, want dan hoef je de commander tax niet te betalen (want die betaal je alleen als je hem uit de command zone cast)."
Offline n4ppy n4ppy heeft loyalty level 18 14-09-2017 om 08:02
Quote reactieReport reactie
Waar je wel rekening mee moet houden dat anderen ook dingen met jouw graveyard kunnen doen.
Niets leuker dan een The Ur-Dragon met Body Double te kopiëren.
Maar Thraximundar naar de grafbak kan handig zijn als je Gisa and Geralf en Rooftop Storm hebt liggen :)
Offline Jsterck1 Jsterck1 heeft loyalty level 2 14-09-2017 om 08:54
Quote reactieReport reactie
Wow
Rooftop Storm
kende ik zelfs niet, leuke kaart...
Die komt bij mijn wants :)
Alvast allemaal bedankt voor de info.
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren
 
0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal