Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën

Magic aanbiedingen

Budget Modern - Feetjes, Ninja's en een Troon

1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 12 18-05-2017 om 01:29
Quote reactieReport reactie
Laat me je mee terug nemen naar een jaar of twee geleden. Twee vrienden van me wilden Modern gaan spelen. Ik vond dat ze hun gang konden gaan, maar ik zou niet meedoen. Modern leek me namelijk helemaal geen leuk formaat; alleen al je mana base kostte een godsvermogen, net als de meeste staples, en er gingen mij teveel verhalen de ronde over potten die na een paar beurten beslist waren.

Gelukkig had ik nog een Modern Event Deck: March of the Multitudes liggen dat ik ooit op een beurs gekocht had en daarna nog niet aangeraakt had, dus daarmee speelde ik af en toe met ze mee. En ik won zowaar potten! Dat deck ben ik toen uit gaan breiden, ik heb er wat FNM's mee gespeeld, het beviel, en opeens was ik ook gegrepen door het Modern virus!

Nou hou ik van een beetje variatie in m'n Magic; iedere keer hetzelfde deck spelen wordt saai. Ik was echter nog steeds niet van plan om zo veel geld voor een deck neer te tellen, dus dan ben je al gauw op je eigen creativiteit aangewezen. En zo geschiedde het dat ik op een mooie dag m'n verzameling zat door te kijken en opeens een Mistblade Shinobi tegenkwam. "Het is een 1-mana bounce-spell op pootjes," dacht ik bij mezelf, "waarom speelt niemand dit in Modern?"

Een beetje Googlen leerde me dat er wel degelijk mensen waren die 'm speelden, veelal in combinatie met Faeries en andere goedkope vliegeniers. De decks leken me wel potentie te hebben en de kaarten waren niet te duur (de meeste waren zelfs spotgoedkoop), dus ik besloot op basis van een aantal lijsten een deck samen te stellen. Dat deck zag er ongeveer zo uit:

Deck:
Fairly Odd Ninja
door Sunitram
Modern WhiteBlueBlackRedGreen

Wat doet het deck?

Het deck bestaat grofweg uit 4 onderdelen: Ninja-enablers, Ninja's, Counterspells en Bounce. Het is wat men noemt een Tempo deck; de creatures zijn niet heel indrukwekkend, maar het hele deck is erop gericht de pot zodanig te vertragen dat je met die creatures je tegenstander dood kan tikken. De manlandjes kunnen helpen om voor die laatste paar schade door te komen.

Ninja-enablers
Ornithopter
Signal Pest
Faerie Miscreant

Goedkope, vliegende creatures met een upside. Deze creatures vinden het niet erg om omgeruild te worden door Ninja's; de Ornithopter is gratis; de Faerie Miscreant geeft mogelijk carddraw als je 'm opnieuw moet spelen; en Signal Pest heeft battle cry. Het mooie van battle cry is dat het triggert zodra je een creature als aanvaller aanwijst en ninjutsu mag je pas activeren aan het eind van de Declare Blockers Step. Hierdoor kun je eerst al je creatures +1/+0 geven met Signal Pest en 'm daarna omruilen door iets wat zelf wel schade doet!

Ninja's
Mistblade Shinobi
Ninja of the Deep Hours
Faerie Impostor

Okee, die Impostor is geen ninja. Hij valt in dit deck een beetje in een grijs gebied; hij ruilt, net als de Ninja's, een van je enablers in voor een sterker beestje, maar je kunt hem ook gebruiken om je Ninja's te bouncen als je tegenstander een sterke ground defense heeft liggen. Hierbij wil ik wel graag even aantekenen dat beurt 1 Ornithopter ; Faerie Impostor ; bounce Ornithopter ; speel Ornithopter weer een prima start is. De Ninja's spreken voor zich; met de Mistblade Shinobi kun je je tegenstander's meest vervelende creature bouncen (en 'm hopelijk counteren zodra hij/zij hem weer speelt) en de Ninja of the Deep Hours helpt je met kaarten pakken.

Counterspells
Spellstutter Sprite
Spell Pierce
Familiar's Ruse

De Spellstutter Sprite is DE reden waarom we hier uberhaupt Faeries met Ninja's mengen. Hij stopt Lightning Bolt. Hij stopt Thoughtseize. Hij stopt Path to Exile. En hij wordt beter naarmate er meer Impostors en Miscreants op tafel liggen. En dat alles heeft een vliegende body, waardoor hij eigenlijk ook een soort Ninja enabler wordt!
Familiar's Ruse speel ik om soortgelijke redenen als Faerie Impostor: hij laat me Spellstutter Sprite en Faerie Miscreant hergebruiken, hij haalt bij tegenstanders met een goede ground defense Ninja's terug zodat ze weer door kunnen komen en bij gebrek aan beter kan ik altijd nog een Ornithopter bouncen. Die kan ik later toch weer gratis casten. Oh en hij hardcountert. Ook niet onbelangrijk.
Spell Pierce is Spell Pierce; het is gewoon de beste early-game verdediging die blauw je in Modern kan bieden.

Bounce
Mistblade Shinobi
Vapor Snag

Het vervelende van een strategie als deze is dat je veel moet aanvallen en, zelfs als je op de defensieve tour moet, je creatures weinig dood zullen blocken. Daarom zitten deze twee kaarten in het deck; hiermee hou je vervelende aanvallers van je lijf.

Maar toen kwam de 'maar'
Ondanks alle leuke dingen die je met dit deck kan doen, kwam het tegen de sterkere decks niet echt van de grond. Draw verkeerd en Burn maakt gehakt van je, Merfolk is sneller dan dit deck en tegen Elven decks doe je eigenlijk ook vrij weinig. Nou moet ik ook zeggen dat ik, op het moment dat ik deze versie van het deck in elkaar draaide, niet het flauwste idee had waar ik tegenover zou komen te zitten en wat ik zou moeten sideboarden en mijn sideboard daarom eigenlijk niet heel indrukwekkend was. En ik ging me hoe langer hoe meer ergeren aan de twee Thassa, God of the Sea. Het was de kaart waar ik steeds de meeste mana aan kwijt was, en die, zeker tegen removal heavy decks, teleurstellend weinig deed. Ik heb het deck even laten rusten en dat bleek een wijs besluit. Want Amonkhet kwam uit en bracht ons deze kaart:

Throne of the God-Pharaoh

Voor veel decks bestaan er talloze betere opties (eigenlijk is ieder Anthem effect beter dan deze), maar voor dit deck doet 't precies wat ik wil. Anthem effecten hebben namelijk vaak restricties op kleuren of creature types. Zo heb ik in het verleden al eens Favorable Winds (boost m'n Ninja's niet), Hall of Triumph (met 3 mana te traag voor wat ik met dit deck wil en het doet niks met m'n Ornithopters), en Scion of Oona (boost alleen m'n Faeries) geprobeerd. De Troon kost maar 2 mana en triggert op AL mijn getapte creatures (zelfs de manlandjes!)! Uit recentelijke FNM ervaringen is gebleken dat 3, 4, soms zelfs 5 extra lifeloss end of turn geen uitzonderingen zijn met deze jongen op tafel. Hier offer ik GRAAG Thassa's spot voor op.

Vernieuwd Sideboard
Omdat ik toch kaarten ging kopen voor het deck, heb ik gelijk ook maar de sideboard op de schop gedaan. Ik speel nu 2 Dragon's Claw om Burn verder mee te vertragen; 4 Echoing Truth tegen tokens en andere kaarten die je niet graag in meervoud ziet; 2 Hurkyl's Recall tegen Affinity en andere artifact heavy decks; 2 Sleep voor alle decks die heel snel heel veel creatures droppen; 2 Pithing Needle omdat Pithing Needle (fun fact: je kan er Fetches nutteloos mee maken) en 3 Reality Shift als directe removal voor creatures die het leuk vinden om gebounced te worden. Voor die laatste had ik ook Pongify of Rapid Hybridization kunnen gebruiken, maar die exilen niet en ik vind dat het beest dat m'n tegenstander terug krijgt net te sterk is.

Het deck ziet er nu zo uit:

Deck:
Fairly Odd Ninja 2.0
door Sunitram
Modern WhiteBlueBlackRedGreen

Ik heb hem inmiddels afgelopen vrijdag getest op de FNM en hij werkt! 2-1 tegen Bant Eldrazi, 1-2 tegen Merfolk (daarbij wel even de aantekening dat die 1 een turn-4-kill was, dankzij een vroege drop van de Throne), 1-2 tegen het Thopter Foundry deck (had misschien anders kunnen lopen, maar in het eerste potje herkende ik het deck niet op tijd) en 2-1 tegen Burn.

Het zijn nog geen top resultaten, maar ik ben zeker niet ontevreden over de prestaties van het deck. Daarnaast is het een ongelooflijk leuk deck om te spelen. Dus dat wil ik ook nog wel een tijdje blijven doen! Wat vind jij van dit deck? Heb je er zelf nog wat aan toe te voegen? Of speel jij ook Budget Modern (en zo ja, hoe ziet jouw deck eruit?)? Laat vooral een reactie achter!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Sunitram op 18-05-2017 om 01:33
Offline Morph Morph heeft loyalty level 20 18-05-2017 om 11:20
Leuk stukje Sunitram!

Ben niet zo bekend met Modern dus vond het opvallend te lezen dat je onder de 100 toch een goed Modern deck kunt hebben.
Offline derooy89 derooy89 heeft loyalty level 13 18-05-2017 om 12:35
Leuk! Home made. Hoop dat je er veel potten mee kan spelen en winnen! Deckje ziet er uit als een leuke instap voor een veelzijdig formaat.
Offline hallowman3 hallowman3 heeft loyalty level 20 18-05-2017 om 12:42
Leuke review weer en mooi dat modern niet honderden euros hoeft te kosten.
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 12 18-05-2017 om 13:05
Dank voor de reacties! Het is zeker een waardige instapper, die je daarna ook nog wel een tijdje zal blijven spelen. Op een zelfde manier denk ik trouwens dat er van Spirits ook wel iets te maken moet zijn. Iemand daar al ervaring mee?
Moderator offline MagnusMagicus MagnusMagicus heeft loyalty level Moderator 18-05-2017 om 13:24
Gaaf! Als ik Modern zou gaan spelen zou het met dit deck zijn! Ik hoor graag ook van anderen die dit deck of iets dergelijks spelen! Wat zijn jouw ervaringen?
Offline TheRobinros TheRobinros heeft loyalty level 20 18-05-2017 om 21:56
Awesome build :d. Wel eerder monoblauw Ninja's gezien met Spellstutter Sprite, maar de Throne is voor mij wel nieuw :).
Modernfanaat hier, ik ga eens proberen wat gaten te schieten :)

Ik zou je sideboard Echoing Truths trimmen, of misschien zelfs helemaal niet spelen. Ja, hij is erg goed tegen tokens, maar Lingering Souls is zo'n beetje de enige gespeelde kaart in Modern die tokens maakt (naast Voice of Resurgence en Bitterblossom), en tegen die decks speel ik liever niet een kaart die niets doet behalve dat ene wat hij erg situationeel goed doet. Hij is vooral erg interessant in en tegen combo: In Storm wordt hij gespeeld om Leyline of Sanctity te bouncen, tegen Ad Nauseam is een bounce op Phyrexian Unlife als reactie op een Ad Nauseam niet iets wat je tegenstander hoopt te zien. 2 mana instant speed "removal" is goed tegen infect. Maar ik heb niet het idee dat combo-decks de moeilijke matchups zijn, met de hoeveelheid counters die je speelt. En dan is hij nog situationeel een 4 mana counterspell met Spellstutter Sprite of een 3 mana card draw met Faerie Miscreant. Helemaal geen slechte kaart hoor, maar ik denk toch niet wat je zoekt :)

Reality Shift en Sleep zou ik zelfs helemaal niet spelen: de eerste is 3 mana removal en een soort van 2 voor 1 in je tegenstander's voordeel, niet dingen die je je kan veroorloven in Modern. De tweede is cute, maar doet niet wat je wil. In die ene beurt speel jij geen andere kaart en val je misschien aan voor 4, maar behalve als je tegenstander op 4 staat rek je er alleen een beurt mee :)

Ik denk aan Vedalken Shackles, Engulf the Shore (meest underrated removal in Modern en doet ook precies wat jij wil :)) en je mist graveyard hate, Dredge is een deck, Tasigur, the Golden Fang, Snapcaster Mage en Tarmogoyf zijn allemaal veel gespeelde kaarten en storm combo'd vaak met Gifts Ungiven en Past in Flames. En Thopter-Sword is ook gevoelig :). Grafdigger's Cage (Werkt ook meer dan uitstekend tegen Collected Company.dec, maar minder tegen Tasigur, Goyf en Thopter-Sword), Tormod's Crypt en Relic of Progenitus zijn hier wel je beste opties.

Je maindeck kan ook heel goed AEther Vial gebruiken, als je die hebt of niet veel te duur vindt. Dat stelt je erg in staat om je tegenstander te forceren de eerste move te maken, wat jou gewoon hl veel ruimte geeft en je gewoon betere plays laat maken. Daarnaast is een artifact voor 1 Mana die gedurende het spel de abilities "T: Draw a card", "T: Counter target spell" en "T: Return a creature your control to your hand" krijgt altijd een feestje :d. Plus je houdt meer mana open voor counters en ninjutsu's.

En heeft het deck punch? Hoeveel spelletjes win je waarbij je geen Throne of the God-Pharaoh pakt? Stel jezelf iedere game de alom bekende vraag "Who's the beatdown?" Al je creatures zijn 1/1, misschien 2/1 of 2/2 en meestal zelfs kleiner dan dat, en je hebt veel bounce en counters. Ik zou zeker in het begin mijn tegenstander de beatdown laten zijn in veruit de meeste matchups. En dan zijn kaarten als Ornithopter gewoon chumpblockers. Ik denk dat je veel problemen hebt van overschakelen van aggro naar control, wat wel soort van is wat je deck probeert te doen. Ik weet alleen ook niet hoe je dit effectief oplost :(

Hoe dan ook, ik ben benieuwd, veel succes :)

Gewijzigd Laatst gewijzigd door TheRobinros op 18-05-2017 om 22:14
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 12 19-05-2017 om 17:22
Quote:
TheRobinros 18-05-2017 om 21:56
Awesome build :d. Wel eerder monoblauw Ninja's gezien met Spellstutter Sprite, maar de Throne is voor mij wel nieuw :).
Modernfanaat hier, ik ga eens proberen wat gaten te schieten :)...

Allereerst dank voor je kritische blik! Op sommige punten snap ik je volledig, op andere wil ik ook graag even m'n ei kwijt:

Over Echoing Truth:
Ik zou er idd wel 1, heel misschien 2 minder kunnen spelen ja. De reden waarom er ik in de eerste instantie 4 in m'n sideboard heb gedaan was dat ie ook noncreature permanents raakt, wat tegen sommige decks echt heel chill is. Ik ben er echter wel achter dat 4, zeker in combinatie met de 2 [k]Hurkyll's Recall[/k] wat veel is, dus daar wordt in de toekomst nog wel in gesneden. En wat je zei over Infect: een oudere versie van het deck (waarin nog geen Signal Pest zat) was al sterk tegen Infect, dus ik verwacht dat dat nu nog beter zal gaan ja.

Over Sleep en Reality Shift:
Over Sleep geef ik je volledig gelijk, die zat voornamelijk bij gebrek aan beter in m'n sideboard. Je Engulf the Shore suggestie spreekt me HEEL erg aan als vervanger, dus die gaat er de volgende keer zeker in!
Reality Shift zou ik in menig ander Modern deck inderdaad nooit spelen. In dit deck is ie echter levensreddend! Het is in Modern geen onwaarschijnlijk scenario dat je een groot, naar beest tegenover je krijgt. Ik noem maar even uit recente ervaringen een Thought-Knot Seer of een Reality Smasher. Die kan je dan wel gaan lopen bouncen, maar dan zit je de volgende beurt weer aan het ontvangende eind van een 5/5 haste trampler die standaard twee kaarten kost om weg te krijgen, of met een oppo die je hand zit te begluren. Met deze ben je daar voorgoed van af. Er is natuurlijk een kans dat je oppo het Manifest beestje omdraait en er alsnog een naar beest uit voorkomt, maar dat kost 'm waarschijnlijk weer een beurt. Een beurt die jij weer kan gebruiken om hem aan te vallen. Nogmaals: dit deck is gemaakt om tijd te rekken :)
Vedalken Shackles zie ik daarom ook niet als goede vervanging. Nog los van het feit dat, in totaal, 5 mana aardig aan de prijs is in een deck met maar 20 land; 8 van die landjes zijn geen Islands! 5 mana om een, laten we royaal zijn, 3/x je te neutraliseren gaat mij een beetje ver.

Over Graveyard Hate:
Je hebt absoluut gelijk. Ik heb nog wel wat Relics liggen, dus die gaan er zeker in! Ik zal ook maar eens een paar [k]Ghost Quarters[/k] moeten inboarden, want Cavern of Souls is echt de bane of my existance.

Over AEther Vial:
Nogmaals: je hebt gelijk. Maar die prijs... Ik heb het er gewoon niet voor over, sorry.

Over de Punch:
Ja dat heeft het. Ook zonder de Throne. De Signal Pests deden al wonderen (een paar Ornithopters, een willekeurige Faerie en een animated Blinkmoth Nexus tikt dan bijvoorbeeld al voor 6 a 7 per beurt), en de Throne versterkt het effect alleen maar. Ik ga 'm zeker nog wel een keer op de FNM spelen, als je wil kan ik best wat resultaten met je bespreken :)

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Sunitram op 19-05-2017 om 17:23
Offline TheRobinros TheRobinros heeft loyalty level 20 19-05-2017 om 21:56
Echoing Truth is dus vooral als combo-haat/tijdelijke permanent removal? Dat is belangrijk en ik zou hem dan ook niet helemaal cutten, maar ik denk dan dat 2, misschien 3 een betere keuze is dan 4. En ik kan me helemaal voorstellen dat infect geen prettige dag heeft tegen Spellstutter Sprites, Vapor Snags, Mistblade Shinobis en je counters, maar dat is meer een reden dat je Echoing Truth niet wil spelen, het is toch meer een win-more tegen infect. Zeker een goede kaart, maar ik denk dat je meer hebt aan andere kaarten voor decks waar je niet zo sterk tegen bent.

En geen sorry, het is jouw deck en het zijn jouw keuzes. AEther Vial is geen budget en zal dat waarschijnlijk binnenkort ook niet worden :) Ik probeerde meer ideen te geven, als je van plan bent geld te investeren in je deck is dit een kaart om eens naar te kijken :)

Reality Shift... Je hebt zeker een punt dat Shackles traag is, maar er moet in modern toch een beter antwoord zijn? Monoblauw staat er om bekend moeite te hebben met creatures removen, maar Reality Shift is in modern gewoon echt heel erg traag :p. Dismember doet een hoop, maar kost wel consistent 4 levens. Pongify en Rapid Hybridization lijken mij sowieso al beter, al maken ze 3/3's die eigenlijk te groot zijn om te handlen, maar zijn beter met Mistblade Shinobi en dus Engulf the Shore :) Curse of the Swine lijkt misschien nog slechter omdat die sorcery-speed is, maar tegen creature-based decks is die denk ik wel iets beter, want je hebt geen surprise-flip en meerdere removal in 1 kaart :)

En bij Vedalken Shackles mis je een beetje het punt: Je jat een creature van je tegenstander, het grootste dat je kan jatten. Dat creature gebruik je om zijn andere creatures mee te blocken en als het even kan te traden, dan heb je er al 2 gewonnen. En dan heb je voor 2 mana het volgende creature dat je tegenstander speelt. Op een stabiel bord tegen het juiste deck is hij absoluut game-breaking omdat het minstens 1 op 1 removal is en waarschijnlijk beter, plus hij geeft je de beste beater van de tegenstander, als je die nodig hebt. Als tegenstander moet je of de volgende beurt lethal damage hebben en hem dus kunnen racen, of removal hebben en dan is hij 1 voor 1. Maar tegen sommige decks doet hij niet veel meer dan een 5 mana removal-spell, inderdaad, dus ik zou hem zeker niet mainboard spelen :)

6 7 per beurt klinkt heel erg prima, dat had ik erg onderschat. Daar kan je een goed tempo-deck mee spelen :) Maar is je tempo-plan consistent genoeg om dat lethal te laten zijn? Vapor Snag, Spell Pierce en Spellstutter Sprite willen absoluut een tempo-deck spelen, maar ik ben niet helemaal zeker over de rest van je deck. Ben je in staat om aan te vallen voor 6, de beurt door te geven, je tegenstander voor minder dan 6 aan te laten vallen en zijn beurt neutraliseren op instant speed, 3 beurten achter elkaar? Met een godhand wel, maar meestal denk ik het niet en wat is dan het plan?

Als je meer resultaten hebt, deel ze vooral :) Ik ben een simpele jongen. Ik zie een homebrew deck in Modern, ik vind leuk :)
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 12 23-05-2017 om 22:33
Wat ik je in ieder geval over het deck kan vertellen:

De matchup met Bant Eldrazi is te winnen. Je moet alleen goed opletten wat je bouncet/countert. Het deck speelt heel snel hele grote beesten uit, maar daar staat tegenover dat ze meestal met 1 of 2 tegelijk het veld op komen. Dit is redelijk op te vangen met je bounce/counterspells. Removal komt in dat deck vaak in de vorm van Path to Exile, wat ik in de meeste gevallen niet erg vind. De beurt erop heb ik dan meestal de mana om met een manland aan te vallen en toch nog mana open te hebben voor een eventuele counter. Voor lethal doorkomen wordt zo redelijk haalbaar, zeker met een Signal Pest of een Throne op het veld. Een paar aandachtspuntjes:
- Eldrazi Displacer mag echt niet het veld raken, want die 'countert' alles wat je met dit deck kunt. Hier moet je dus altijd kaarten voor achterhouden.
- Reality Smasher triggert niet als je 'm met een Mistblade Shinobi bouncet! Zorg wel dat je een counterspell als backup achterhoudt, want als je tegenstander 'm na die bounce weer speelt is het gewoon weer 5 schade naar je hoofd.
- Eldrazi Skyspawner is zo'n beetje de enige vliegenier in het deck. Als je het je kan veroorloven 'm weg te halen voor je aanvalt kun je het doen, maar als je daar maar 1 kaart voor hebt en je hebt reden om aan te nemen dat er straks een Displacer aankomt, is het ook niet HEEL erg als je een van jouw vliegende creatures erop stuk laat lopen. Die van jou zijn namelijk wel vervangbaar.

De matchup met Merfolk hangt af van wanneer AEther Vial gespeeld wordt en hoe lang ie blijft liggen. Zodra er 2 counters op liggen zal Merfolk de pot waarschijnlijk op snelheid winnen. Moet je tegenstander al zijn Merfolks hardcasten, dan is de kans redelijk aanwezig dat jij 'm eerder hebt doodgetikt. Dat praktisch alles in dit deck vliegt is daarbij zeker een leuke bonus. Voor deze matchup heb ik trouwens, naast de auto-include Pithing Needle ook de Echoing Truths ingeboard. Omdat Merfolk al z'n lords in viervoud speelt is de kans redelijk aanwezig dat je met 1 kaart meerdere lords bouncet. Dat EN hij kan de Vial targeten. Engulf the Shore lijkt me ook een mooi antwoord op dat deck, dus, nogmaals, die ga ik zeker volgende keer uitproberen!

Over de matchup met het Thopter Foundry deck durf ik nog niet heel veel te zeggen, omdat ik dat deck pas 1 keer in actie heb gezien en in de eerste pot totaal niet doorhad wat ie nou precies aan het doen was. Er werden een hoop artifacts gespeeld, ik besloot maar aan te vallen (ook met de manlandjes) en opeens wordt daar een Foundry getutord en de volgende beurt een zwaard gespeeld. Voor zover ik 't tot nu toe gezien heb kun je in ieder geval met Hurkyl's Recall en een tijdige Throne of Signal Pest een hoop narigheid veroorzaken.

De eerste pot tegen Burn is tricky. Het voordeel is dat het deck meestal niet veel mana te besteden heeft, dus Spell Pierce wordt al gauw je beste vriend. Ook Spellstutter Sprite gaat veel voor je betekenen. Niet alleen houdt die de meeste kaarten uit het Burn deck van zichzelf al tegen; het is nog altijd een beestje dat vanaf dat moment kan gaan aanvallen. Echter, zoals ik in de eerste post van dit topic al zei: draw verkeerd en Burn maakt gehakt van je.
Na de sideboard verandert er echter een hoop. Dragon's Claw, zeker in combinatie met je counterspells, vertraagt het deck enorm. Ook de Reality Shift heeft z'n nut bewezen; permanent een Eidolon of the Great Revel van het veld af trappen voelt echt heel fijn. Nou weet ik dat die Reality Shift nog onderdeel is van discussie, dus daar kom ik zo op terug :p
Nog een kleine P.S. over Burn: zolang je 'm niet te lang laat liggen is een Goblin Guide aan de overkant een van de betere dingen die je in deze matchup kunnen overkomen. Het is me al regelmatig gebeurt dat ie een manlandje tevoorschijn trok dat de volgende beurt kon gaan hoeken :p

Volgende keer ga ik waarschijnlijk toch Reality Shift vervangen door Pongify of Rapid Hybridization. Ik had in eerste instantie de Shift het voordeel van de twijfel gegeven omdat tegen bepaalde decks exile beter is dan destroy, maar ik ga toch steeds meer het voordeel van de 1 mana removals zien. Die aap of kikker blijft altijd een aap of kikker en dat kan je van die manifest niet zeggen. 3 power lijkt me nog steeds veel, maar die zijn ook zo weer weg als je de tokens bouncet. Ondanks je uitleg voel ik me nog steeds niet heel erg aangetrokken tot de Vedalken Shackles; daar wacht ik liever even mee tot ik zeker weet wat Pongify en/of Rapid Hybridization voor dit deck gaan doen.

Dank iig voor je commentaar, het wordt zeer gewaardeerd!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Sunitram op 23-05-2017 om 22:34
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren

0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal