Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën

Magic aanbiedingen

Commander 2017 Review: Vampiric Bloodlust

1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Offline Sunitram Sunitram heeft loyalty level 12 12-09-2017 om 00:50
Quote reactieReport reactie
Commander 2017 Review: Vampiric Bloodlust
Commander 2017: Vampiric Bloodlust

"Carpe diem," said the Count.
"By the throat," said the Countess.

-Terry Pratchett, Carpe Jugulum

Ja mensen, vandaag gaan we het eens hebben over het Commander 2017 deck Vampiric Bloodlust. Eclavyrr heeft in zijn review van het deck Arcane Wizardry al uitgebreid gehad over de ideologie achter de Commander set van dit jaar, dus daar gaan we geen woorden meer aan vuil maken. Laten we ons in plaats daarvan eens lekker vastbijten in de decklist van dit Vampire-themed Commander deck!

Deck:
Commander 2017: Vampiric Bloodlust
door BazaarofMagic
Preconstructed WhiteBlueBlackRedGreen

De Commanders

Edgar Markov

Het gezicht van dit Commander deck, en terecht! Sorin's opa, de eerste vampier op Innistrad, doet alles wat je wil dat een oppervampier doet. Zelfs als hij niet op het slagveld ligt geeft ie je iedere keer dat je een vampier speelt een token, en komt ie dan eenmaal het veld op, dan mag hij gelijk in de aanval en boost hij alle vampiers die je voor hem op het veld hebt weten te krijgen! Met 6 mana wordt hij wel snel moeilijker te casten als ie een aantal keer dood gaat, maar zelfs zonder hem zijn je vampiers meer dan in staat om zichzelf te blijven boosten.

Licia, Sanguine Tribune

Ook een prima commandrice, maar ik ben er nog niet over uit of ze per se aan het hoofd van dit deck moet staan. In een dedicated lifegain deck is deze commandrice hartstikke gevaarlijk, maar daar ligt nou net het probleem: dit deck gaint niet constant leven. Er zullen heus beurten zijn dat je Licia voor 3 kan spelen, maar dat zal even vaak niet het geval zijn. Die +1/+1 counter ability is overigens dik in orde; je haalt er dankzij Licia's ingebouwde lifelink bijna altijd winst uit. Mocht je naast Licia een Sanguine Bond in het spel kunnen krijgen, dan is het feest helemaal compleet. Licia is absoluut een powerhouse, maar voor dit deck zie ik toch iets liever Edgar als commander.

Mathas, Fiend Seeker

Gek als ik mag zijn op politieke commanders, in dit deck vind ik Mathas toch een vreemde eend in de bijt. 3/3 menace voor 3 mana is lekker, en die ability is absoluut grappig, maar de interactie met de rest van het deck is volledig zoek. Je kan je tegenstander voor een klein dilemma zetten door Mathas samen met Anowon, the Ruin Sage op het veld te knallen en dan een counter te hangen aan zijn minst indrukwekkende beest; in combinatie met de twee Curses en/of Disrupt Decorum kun je je tegenstanders verleiden zich op een andere speler dan jou te focussen; en als het beest met de counter eenmaal doodgaat, haal je er met Blood Artist en Falkenrath Noble extra levens uit, maar zijn dat echt genoeg redenen om Mathas boven Edgar te verkiezen? Begrijp me niet verkeerd, Mathas is een geweldige "bouw om me heen" commander (en dat zal ik ook zeker doen), maar hij hoort niet aan het hoofd van dit deck.

De mana base
In een woord: meh. De nieuwe Path of Ancestry is geweldig, Command Tower pak ik sowieso altijd als eerste als ik de mana base voor een Commander deck ga samenstellen, en Opal Palace is, zeker als Licia je commander is, ook hartstikke solide. En in alle eerlijkheid, de Boros Garrison en vriendjes, de Nomad Outpost en de Bojuka Bog had ik zelf ook nog wel gespeeld. Maar een vlugge telling leert dat 18(!) van de landjes in dit deck tapped in het spel komen. 20 als je de Evolving Wilds en Terramorphic Expanse meetelt. Oftewel, aan meer dan de helft van de landjes in je deck heb je op het moment van spelen helemaal niks! Okee, sommigen geven je dan nog leven, maar het zet allemaal geen zoden aan de dijk. De manastenen in dit deck zijn daarentegen wel weer dik in orde, maar ik raad je echt aan om, zodra je met dit deck gaat knutselen, eens grondig naar je land te kijken. Er is echt zoveel beters te krijgen voor nog niet eens zo veel geld.

Het deck
Genoeg negativiteit nu, want de rest van het deck zit goed in elkaar! Captivating Vampire, Door of Destinies, Rakish Heir, Patron of the Vein, Stromkirk Captain en opa Markov himself boosten je Vampiers; door Blade of the Bloodchief, Blood Artist, Butcher of Malakir en Falkenrath Noble denken je tegenstanders wel twee keer na voordat ze iets van jou slopen en wachten ze daar te lang mee, dan maak je met Malakir Bloodwitch en de eerdergenoemde Captivating Vampire je tegenstanders het leven nog zuurder. Met Kindred Boon kun je ervoor zorgen dat je belangrijke vampiers op het veld blijven, Blood Tribute kan een pot compleet omgooien, en, zeker na een Blood Tribute, is Kindred Charge een meer dan prima finisher. Black Market is ook altijd fijn om in je deck te hebben en van Teferi's Protection heb ik ook hoge verwachtingen. Hij kan je redding zijn als een van je tegenstanders opeens besluit die combo te activeren die alle anderen zal killen :) Het deck speelt twee boardwipes (Fell the Mighty en Merciless Eviction), wat hartstikke netjes is, zeker gezien de hoeveelheid targeted removal die daarnaast nog in dit deck zit.
Eigenlijk de enige kaart die ik niet helemaal snap is de Skullclamp. Normaal gesproken zou je 'm aan de tokens hangen die Edgar maakt, zodat ze sterven en jij kaarten kan rapen, maar door het hoge gehalte 'lords' in het deck zullen ze er vaker niet dan wel aan doodgaan.

Deckbuilders Tooltips
Wil je met dit deck gaan knutselen, dan heb ik de volgende adviezen voor je:
- Nogmaals: beter land. Ieder dual landje met een hoeft-niet-per-se-tapped-in-play-te-komen clausule is al beter dan al die guildgate klonen uit de precon (en is al helemaal beter dan Kabira Crossroads) en zelfs met wat Panorama's uit Shards of Alara is dit deck al gebaat. Je hoeft echt geen fetches en shocklandjes te spelen om een leuke pot Commander te kunnen doen, maar 20 keer "enters the battlefield tapped" is echt te veel van het goede. Oh en over een paar weken komt Ixalan uit en die brengt ons Unclaimed Territory!
- Drana, Liberator of Malakir. Nog een boost voor je creatures.
- Vish Kal, Blood Arbiter. Ik blijf het zonde vinden dat ze deze niet gereprint hebben voor deze set. Zeker met al die tokens die Edgar Markov maakt is dit een heel fijn creature om te hebben liggen.
- Bishop of the Bloodstained/Sanctum Seeker (beide nog niet uit). Nog meer nut van al die tokens die Edgar maakt!
- Mavren Fein, Dusk Apostle (nog niet uit). Meer tokens is meer beter!
- Urge to Feed. Goed, met die -3/-3 tot einde beurt ga je vrij weinig dood krijgen in Commander, maar instant speed wat counters op je vampiers leggen is echt heel fijn! Zeker voor 2 mana!
- Sorin, Lord of Innistrad. Hij maakt Vampiers, hij maakt emblemen aan die ze versterken en hij jat creatures en/of Planeswalkers voor je. Da's 3 keer nuttig voor 4 mana! ;)

Maar hoe speelt het nou?
Ehm. Ja. Daar ben ik dus nog niet aan toegekomen. Ik heb het deck namelijk pas sinds donderdag binnen. Hierover binnenkort meer!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Sunitram op 12-09-2017 om 01:03
Offline Eclavyrr Eclavyrr heeft loyalty level 20 12-09-2017 om 11:11
Goed begin! En een goed begin is meestal het halve werk. Mijn ervaring met tegen Vampires spelen is dat het deck soms erg snel uit de hoek kan komen en echt een tegenstander kan overrompelen.
De manabase van de gehele C17 set is wat matig inderdaad, maar deze is meestal zelfs met wat budget oplossingen goed aan te pakken. Ik zie uit naar je eerste potjes, veel succes!
Offline n4ppy n4ppy heeft loyalty level 18 12-09-2017 om 16:48
Als de mana een beetje loopt dan is het beurt 5/6 voor een berg damage als Edgar op de battlefield ligt. En er zijn een hoop leuke support kaarten die boosten. En je hebt dan al snel een paart 1/1 die geen 1/1 meer zijn.
Maar late game tegen bv de draken is het ploeteren soms.

Veel plezier met spelen.
Offline derooy89 derooy89 heeft loyalty level 13 13-09-2017 om 10:18
Heb hem zelf sinds kort ook in mijn bezit. Valt me indd op dat het hoeveelheid tapland storend is. Verder zit er voor mijn smaak een wat te hoge creature curve in. Ben aant tweaken en testen geslagen. Bevalt super. Niet verwacht dat tribal zoon klap kon uitdelen.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door derooy89 op 13-09-2017 om 10:20
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren

0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal