Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën

Magic aanbiedingen

EDH Sacrifice - advies/tips?

1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 08-01-2018 om 16:11
Quote reactieReport reactie
Voor velen een veel gespeeld thema, voor mij compleet nieuw.

Ik wil een Sacrifice thema deck maken voor EDH, de aanleiding is dat ik een Foil Rare Phyrexian Altar heb bijgeruild.

Zowel Lyzolda, the Blood Witch en Savra, Queen of the Golgari spreken me erg aan, dus ik wil een deck bouwen met die 2 kaarten erin.

Volgens mij zijn er dan 4 geschikte commanders:

Prossh, Skyraider of Kher, Sek'Kuar, Deathkeeper, Shattergang Brothers of Wasitora, Nekoru Queen

Graag jullie tips en/of ervaringen met deze commanders en suggesties voor andere kaarten die goed bij het sacrifice thema passen.

Dank!

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Dordledum op 08-01-2018 om 16:11
Moderator online MagnusMagicus MagnusMagicus heeft loyalty level Moderator 08-01-2018 om 16:30
Ik kan je het deck van flits van harte aanraden om te checken:

Deck:
Sek'Kuar, Deathkeeper
door flits
Commander WhiteBlueBlackRedGreen

Verder kan Prossh wel heel snel heel hard zijn, daar moet je voorzichtig mee zijn :). Met de broers en de poesdraak heb ik geen ervaring.
Offline Gijsneus Gijsneus heeft loyalty level 7 08-01-2018 om 16:58
Een foil Phyrexian Altar, cool!

Met de broertjes heb ik ervaring en draait het voornamelijk om veel mana kunnen generen. Maar omdat je elke speler aan tafel raakt ben je snel Enemy of the State nummer 1. Prosh is inderdaad snel en hard (dat kan natuurlijk je speelstijl zijn maar is groepafhankelijk). Sek'Kuar is cool :)

Met Wasitora heb ik geen ervaring.
Moderator offline Jeff Jeff heeft loyalty level Moderator 09-01-2018 om 14:21
Ik hoef niets toe te voegen over Prossh volgens mij.

Wasitora - De poesdraak bedoel ik, excuses - vind ik niet zo interessant voor een deck dat zelf dingen wil sacrificen.

De broertjes en Sek'kuar zijn in mijn ogen beiden prima opties. Sek'kuar lijkt me iets beter in het misbruiken van de value die je van sacrificen gaat krijgen, omdat je telkens tokens krijgt die je weer kunt sacrificen (zonder gelijk infinite te gaan natuurlijk). De broertjes zijn denk ik wat beter in bordcontrole houden, maar dan moet je er wel toe bereid zijn om een rood en wit cirkeltje op je voorhoofd te schilderen.
Wat mij dan wel weer grappig lijkt, is een deck maken met de broertjes waarin je zoveel mogelijk focust op Enchantment Creatures (helaas ben je dan vrij beperkt tot Theros-block) en Artifact Creatures, zodat je altijd meerdere keuzes hebt voor het activeren van de abilities.
Offline goeth78 goeth78 heeft loyalty level 11 09-01-2018 om 15:19
Als je dan toch de Sacrifice kant op gaat, en in die kleuren, kan ik je ook Kresh the Bloodbraided van harte aanraden, een Commander waar ik al jaren mee aan het rommelen ben. Of het helemaal aansluit bij je idee weet ik niet, maar allicht vind je wat interessante kaarten in mijn laatste decklist (niet helemaal bij overigens met de laatste paar updates).
Deck:
[EDH] Kresh the Bloodbraided
door goeth78
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 09-01-2018 om 15:32
Dank voor de decklist!

Ik wil het +1/+1 counter thema een beetje ontwijken, want daar heb ik al een ander (Merfolk) deck mee, maar kan er zeker wat leuks uithalen.

Ik vermoed dat het inderdaad Sek'Kuar, Deathkeeper wordt. Ik heb hem zelfs al foil liggen, dat moet een hint zijn. Enige waar ik over twijfel is het "non-token" element. Misschien toch Mob Rule en Mass Mutiny uit de kast halen.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Dordledum op 09-01-2018 om 16:19
Online Morph Morph heeft loyalty level 20 09-01-2018 om 15:50
Ik heb een deck met de broertjes, maar ben daar niet zo tevreden over.

Het klinkt wel leuk om je deck te vullen met Rancor, Ichor Wellspring en Reassembling Skeleton achtige kaarten, maar je hebt wel veel mana nodig om te sacrificen voor drie mana en nieuwe threads en sacvoer te spelen.
Daarnaast ben je niet zeker dat je het target raakt wat je eigenlijk wil hebben.

kan me voorstellen dat het met veel Mana-ramp zoals Gijsneus zegt wel beter wordt.

Dus de Sek'Kuar, Deathkeeper lijkt me een prima Commander!
Kun je de Shattergang Brothers alsnog als 1 van de 99 in je deck stoppen ;)

Edit: even een decklist: wellicht haal je er nog ideeen uit

Deck:
[EDH] Package for Mr. Whizzem
door Morph

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Morph op 09-01-2018 om 15:52
Offline Reynaerd Reynaerd heeft loyalty level 13 09-01-2018 om 17:17
Ik raad Mazirek, Kraul Death Priest Commander 2015 aan. Zelf speel ik deze commander en het pakt altijd hilarisch uit. Decklist heb ik nog niet online staan. Het doel van het deck is zoveel mogelijk te sacrificen, iedereen dan. Door middel van Blood Artist en vrienden kan je je tegenstanders drainen of je maakt Mazirek groot genoeg om iemand met Commanderdamage neer te halen.
Offline Flappie1 Flappie1 heeft loyalty level 9 09-01-2018 om 18:00
Mazirek, Kraul Death Priest is leuk maar niet jund.... Sek'Kuar, Deathkeeper is best ok.... prossh is beter maar geeft wel een dikke target.

Leuke kaarten voor Mazirek, Kraul Death Priest? Wave of Vitriol en een Scapeshift best grappig allebei de laatste is alleen wel wat duur.... en Mazirek, Kraul Death Priest gaat wel erg makkelijk infinite... daar moet je mee uitkijken.
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 09-01-2018 om 19:40
Zoals ik boven al zei ga ik liever niet voor het +1/+1 counter thema.
Offline Waus Waus heeft loyalty level 20 09-01-2018 om 22:39
Stalking Vengeance, Tooth and Claw, Vicious Shadows voor als je Jund gaat met/is Sek Kuar een goede keuze.
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 10-01-2018 om 04:54
Cool, thanks! Hoe denken jullie over de Mob Rule achtige effecten om aan sacvoer te komen? Ik ben er een beetje dubbel in. Misschien te sterk, maar wel ok als finishers?
Offline Flappie1 Flappie1 heeft loyalty level 9 10-01-2018 om 06:37
Ik vind Mob Rule totaal niet te sterk.... het is echter wel erg afhankelijk van de groep waarin je speelt. Als jij alles over gaat nemen en iedereen er tegelijk uitslaat dan was het bord al stampvol en was het al eerder tijd voor removal. Als dan verder niemand een vorm van counterspell heeft voor dit soort dingen..... tjah dan vraag je er ook een beetje om. Maar dat is geheel mijn mening en reflecteert meer aan de spelersgroep hier.

Ow en als je toch nog een andere optie wilt buiten jund die geen +1+1 counters doet: Alesha, Who Smiles at Death vind het heerlijk als je dingen gaat lopen saccen! Ik weet niet hoe veel dingen groen toevoegd maar misschien zou je haar nog kunnen overwegen.

En nog 1 dingetje ik vind persoonlijk Phyrexian Altar een vele malen sterker ding dan een Mob Rule de altar staat namelijk bijna altijd garant voor een infinite combo.... en tjah als een ding als dat word opgelegd zal ik er wel alles aan doen om die persoon zo snel mogelijk uit het spel te werken of hij/zij moet duidelijk aangeven dat er niet mee gecomboed word.
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 10-01-2018 om 11:19
[quote forum=136915]
En nog 1 dingetje ik vind persoonlijk Phyrexian Altar een vele malen sterker ding dan een Mob Rule de altar staat namelijk bijna altijd garant voor een infinite combo.... en tjah als een ding als dat word opgelegd zal ik er wel alles aan doen om die persoon zo snel mogelijk uit het spel te werken of hij/zij moet duidelijk aangeven dat er niet mee gecomboed word.

Unlimited combo's probeer ik altijd wel te voorkomen en als ze er liggen, dan hebben we in onze speelgroep de regel dat ze maar maximaal 5x af mogen gaan per beurt.

Trouwens met dit deck misschien eindelijk een plek voor al die Phoenixen die ongeveer hetzelfde doen?

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Dordledum op 10-01-2018 om 15:02
Online Dordledum Dordledum heeft loyalty level 20 12-01-2018 om 15:02
Beginnetje gemaakt - tips welkom :-)

Ashnod's Altar bijgeruild, vreemd genoeg niet geopend in 2 dozen Eternal Masters.

Deck:
w.i.p. - Sek'Kuar Sacrifice
door Dordledum

Gewijzigd Laatst gewijzigd door Dordledum op 13-01-2018 om 16:38
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren

0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal