Contact | Home | Klantenservice

Afrekenen | Mijn account | Winkelwagen  
  Losse Magic Kaarten Sealed Packs Assorted Packs Magic Accessoires Magic Merchandise  

losse magic kaarten
overige producten
Product Categoriën

Magic aanbiedingen

Mono Black Swamp Deck (commentaar gevraagd)

1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 4 15-12-2017 om 00:55
Quote reactieReport reactie
Na advies van Magnus en anderen heb ik mijn UB deck maar ontmanteld. En ben ik begonnen met wat ideeŽn voor een standaard deck en dit modern Mono Black Swamp Deck. Hopelijk kunnen jullie wat commentaar geven zodat ik dit deck nog kan verbeteren.

Zelf denk ik dat de cmc nogal hoog is en vooral in het begin van het potje lijkt het deck me vrij kwetsbaar. En wellicht is het handiger om de Squelching Leeches uit mijn deck te halen en daarvoor in de plaats een extra Dross Golem en Burnished Hart toe te voegen. Wat overigens wel jammer is, aangezien de leeches qua flavor perfect bij het swamp thema passen.
Daarnaast vraag ik me af of de Genju of the Fens wel goed genoeg zijn. Als deze bijvoorbeeld vernietigd worden, gaan mijn swamps er dan ook aan? Hebben de Genju ook summoning sickness? En kan ik ze als creature en land gebruiken in dezelfde beurt?

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. En ik hoor graag of jullie betere ideeŽn hebben.

Deck:
Mono Black Swamp Deck
door StickyGator
Modern WhiteBlueBlackRedGreen

Gewijzigd Laatst gewijzigd door StickyGator op 15-12-2017 om 12:00
Offline n4ppy n4ppy heeft loyalty level 19 15-12-2017 om 06:26
Bedoel je dit deck? ;)
Deck:
Mono Black Swamp Deck
door StickyGator
Modern WhiteBlueBlackRedGreen

Wat betreft Genju, ja dan ben je je swamp kwijt. Je swamp wordt een creature en als de creature door gaat dan gaat die naar de grafbak en daar wordt het weer een swamp. En Genju is ook weg want die hangt nergens meer aan, en dan komt hij weer naar je hand en kunt je het nog een keer doen.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door n4ppy op 15-12-2017 om 06:32
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 4 15-12-2017 om 11:14
Ja, dat deck bedoelde ik. Helemaal vergeten te linken. :p

Bedankt voor de uitleg. Beetje een lastig geval dus. Aan de ene kant wel handig, aan de andere kant dooie swamps heb ik ook niks aan.

Gewijzigd Laatst gewijzigd door StickyGator op 15-12-2017 om 12:00
Offline BuidingMage BuidingMage heeft loyalty level 9 18-12-2017 om 22:00
Waar is Liliana of the Dark Realms?
Offline Belial6 Belial6 heeft loyalty level 3 18-12-2017 om 22:13
Zoals ik het zie maakt Crypt Ghast Commander 2014 het mogelijk om de CMC wat hoger te hebben, al zou het voor de early game geen kwaad kunnen om wat goedkopere monsters in je deck te spelen. Persoonlijk vind ik Rancid Rats Shadows over Innistrad een fijne early game kaart. Ja, je kan hem zien als cannon fodder, maar zonder buffs kan hij ook effectief aanvallen door zijn skulk. En als blocker is zijn deathtouch vaak ook een uitkomst.

Een andere persoonlijke favoriet voor een mono zwart deck is Bontu's Monument die na het spelen de CMC 1 Mana omlaag brengt van je creatures.

Misschien is het ook handig om te kijken naar een Hero's Downfall Theros om iets makkelijker planeswalkers op te kunnen ruimen, mocht je een onuitgenodigd op het veld vinden ;)

Maar dit is wel mijn persoonlijke mening :d
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 4 19-12-2017 om 00:48
[quote forum=136242]
Waar is Liliana of the Dark Realms?

Tsja goede vraag. Vind Liliana wel een goede kaart, maar weet niet of het echt meerwaarde toevoegt aan het deck, aangezien ik ondanks de +1 ability maar 1 swamp per beurt kan spelen. Verder om consequent van haar abilities gebruik te maken zou ik 2 tot 4 kaarten van haar moeten hebben, terwijl ik als ik het goed heb er maar ťťn tegelijk mag spelen ivm de legend rule, en aangezien Korlash, Heir to Blackblade daar ook al onder valt heb ik dus minder speelbare kaarten. Daardoor weet ik niet of ze het wel waard is om erin te doen, ook omdat de kaart een beetje duur is :|

Gewijzigd Laatst gewijzigd door StickyGator op 19-12-2017 om 01:30
Offline StickyGator StickyGator heeft loyalty level 4 19-12-2017 om 01:28
[quote forum=136243]
Zoals ik het zie maakt Crypt Ghast Commander 2014 het mogelijk om de CMC wat hoger te hebben, al zou het voor de early game geen kwaad kunnen om wat goedkopere monsters in je deck te spelen. Persoonlijk vind ik Rancid Rats Shadows over Innistrad een fijne early game kaart. Ja, je kan hem zien als cannon fodder, maar zonder buffs kan hij ook effectief aanvallen door zijn skulk. En als blocker is zijn deathtouch vaak ook een uitkomst.

Een andere persoonlijke favoriet voor een mono zwart deck is Bontu's Monument die na het spelen de CMC 1 Mana omlaag brengt van je creatures.

Misschien is het ook handig om te kijken naar een Hero's Downfall Theros om iets makkelijker planeswalkers op te kunnen ruimen, mocht je een onuitgenodigd op het veld vinden ;)

Maar dit is wel mijn persoonlijke mening :d

Bedankt voor de tips.

Zat zelf ook te denken aan wat Typhoid Rats wellicht ipv de Gifted Aetherborn. Voor deaththouch maakt het weinig uit, behalve dat ze wat kwetsbaarder zijn voor removal. De cmc van 1 maakt het echter wel gemakkelijker om er sneller meer van te spelen. En past ook beter bij het thema.
Heroes downfall zat ik ook al naar te kijken, maar ik weet niet welke spells ik er dan uit moet halen. Waarschijnlijk dan dus al een vervanger voor murder. Het liefste zou ik goedkope kill spells willen hebben, zodat ik ook genoeg mana heb om creatures te spelen. Maar ik snap ook wel dat duurdere spells vaak meer voordelen hebben. Zo heb ik zelf wat Certain Death, maar die vind ik dus eigenlijk te duur.

Vind het stiekem best lastig om een werkend deck te maken :p

Gewijzigd Laatst gewijzigd door StickyGator op 19-12-2017 om 01:31
 1   volledige onderwerp op 1 pagina weergeven
Vorige Reageren

0 producten
Mijn winkelwagen
Handige Links
Magic forums
Magic decks

Magic nieuws
Magic columns

Klantenservice
Magic helpdesk
Nu op de BoM
Magic forums
Magic decks

Deck commentaar
Kaart commentaar
Product commentaar
  Contact   |   Home   |   Klantenservice Afrekenen   |   Mijn account    |   Winkelwagen  
iDeal Magic the Gathering winkel
Bazaar of Magic © 2012
PayPal